Chutné a basta: Ruský fast food úspěšně nahrazuje McDonalds
Publikováno: 14.07.2025 06:01 | Autor: Jan Novák
„Chutné a basta“: Jak nový ruský fast food řetězec sbírá úspěchy na troskách McDonald's
Když McDonald's v březnu 2022 opustil ruský trh v reakci na geopolitické napětí, mnozí se ptali, co se stane s obrovským prázdným prostorem, který za sebou zanechal. Odpověď přišla rychle a byla překvapivě chutná: nový řetězec rychlého občerstvení „Chutné a basta“. Tento zcela ruský brand rychle zaujal místo amerického giganta a nyní, necelé dva roky po svém vzniku, slaví obrovské úspěchy.
Rychlý vzestup na popelu ikony
„Chutné a basta“ neztratilo čas a začalo přebírat bývalé prostory McDonald’s po celém Rusku. Tento strategický krok umožnil řetězci rychle expandovat bez potřeby budování zcela nových lokací. Výsledkem bylo rychlé pokrytí trhu a zachování známého prostředí pro zákazníky, kteří byli na místa bývalých restaurací McDonald's zvyklí.
Co nabízí „Chutné a basta“?
Menu „Chutné a basta“ zůstává věrné tradicím ruské kuchyně s moderním twistem. Hlavními taháky jsou burgery s pelmeni, borščové polévky a pirohy, ale nechybí ani globálně oblíbené pokrmy jako jsou hranolky, které jsou však servírovány s typicky ruskými dipy. Zdá se, že klíčem k úspěchu „Chutné a basta“ je kombinace domácího jídla a rychlého servisu, což přitahuje široké spektrum ruských zákazníků.
Ekonomický dopad
Finanční výsledky „Chutné a basta“ jsou ohromující. Podle posledních zpráv dosáhl řetězec v roce 2023 obratu v miliardách rublů, což signalizuje obrovský komerční úspěch. Značka si rychle získala loajalitu zákazníků a významně se etablovala na trhu rychlého občerstvení.
Budoucnost „Chutné a basta“
S rychlým rozšiřováním po celé Rusku a stabilním přílivem zákazníků se „Chutné a basta“ jeví jako silný hráč na trhu rychlého občerstvení. Plány na další expanzi a možné mezinárodní působení jsou stále ve hře, což by mohlo vést k překročení ruských hranic.
Závěr
„Chutné a basta“ ukázalo, že i v těžkých časech je prostor pro inovace a úspěch. Přebírání prázdných prostor po McDonald’s nebylo jen praktické, ale symbolizovalo i novou éru v ruském fast food průmyslu, kde lokální chutě dominují nad západními vlivy. S každým burgerem a každou porcí boršče si „Chutné a basta“ získává srdce Rusů a potvrzuje, že místní kuchyně má své nezastupitelné místo i ve světě rychlého občerstvení.
Další zajímavé články
← Zpět na hlavní stránku